RADIO7

#добреналаштоване

Чи заживе “Анця Кушницька” по-новому? У ОДА кажуть що так

Чи заживе “Анця Кушницька” по-новому? У ОДА кажуть що так

Боржавська вузькоколійка – одна з кількох діючих вузькоколійних залізниць в Україні, її загальна довжина – 123 км, а ширина колії – 750 мм. Відновлення об’єкту – пріоритетна задача регіонального розвитку у сфері туризму.
Як зазначають у Закарпатськй ОДА “Боржавська вузькоколійка вважається одним із символів Закарпаття, тому її відновлення є стратегічно важливим для розвитку туристичного потенціалу. Влітку 2017 року для популяризації вузькоколійки обласна державна адміністрація спільно з Міністерством інфраструктури України реалізували проект «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці» з використанням ретро-паровоза ГР-280. Проект викликав дуже схвальні відгуки як серед мешканців краю, так і серед численних туристів, і ще раз довів необхідність відновлення вузькоколійки як одного із символів краю.”
Та додають, що влітку 2018 року голова облдержадміністрації побував у румунському містечку Брад, де є приватне залізничне депо, що займається реставрацією вузькоколійних ретро-паровозів та вагонів до них, і домовився про купівлю паровоза й кількох пасажирських вагонів для Боржавської вузькоколійки. З цією метою відкрито благодійний фонд. Крім того, розроблено проектно-кошторисну документацію для реставрації історичної будівлі залізничної станції в с. Приборжавське (Іршавський район).
Нагадаємо, що перша черга Боржавської залізниці (яку в народі називають «Анця Кушницька») здана в експлуатацію ще в 1908 році при Австро-Угорщині для перевезення деревини з гірських масивів Закарпаття вздовж р. Боржава.
Додамо, що станом на 23 січня 2019 року на Боржавській вузькоколійці рух не відновлено. (Припинено 20 грудня 2018 року до особливого розпорядження).
Про жахливий стан розповідють Друзі Боржавської вузькоколійки.

За цей період було доставлено з Поліської вузькоколійки локомотив ТУ2 062, для транспортування несправного локомотиву ТУ2 034 в цех депо Берегово.

Пізніше локомотив ТУ2 062 було відправлено в Антонівку. Стало відомо, що іде розукомплектація локомотиву ТУ2 018 на запасні частини для локомотиву ТУ 062.

На Боржавській вузькоколійці залишився один несправний локомотив ТУ2 034, а також розукомплектований ТУ2 018, який працював на Ужгородській дитячій залізниці.

фото: Друзі Боржавської вузькоколійки

irshava-news.com

Leave a Reply