RADIO7

#добреналаштоване

Стрес на роботі: диспетчерів екстреної медичної допомоги 🚨навчають боротися із професійним вигоранням

Стрес на роботі: диспетчерів екстреної медичної допомоги 🚨навчають боротися із професійним вигоранням

 

📲‼️Кожну другу хвилину на лінії «103» лунає тривожний дзвінок. Щодоби це понад 800 звернень! Диспетчери екстренки — перша ланка в ланцюгу надання медичної допомоги, вони – ☝️⏱експерти терміновості, які рятують життя не втрачаючи ані секунди.

⁉️Але що залишається за лаштунками цієї критично важливої роботи?

СТРЕС – невід’ємна частина роботи диспетчера екстреної служби. Вони щодня стикаються з терміновістю, тривогою та невизначеністю, намагаючись надати допомогу та підтримку в найскладніших ситуаціях. З кожним дзвінком вони занурюються в чужі проблеми, біль та страх, стають невидимим мостом між екстреною подією та надією на порятунок.

Ця невпинна боротьба з часом та емоційне навантаження можуть призвести до виснаження, стресу та професійного вигорання.

Щоб допомогти впоратися із щоденним психологічним навантаженням, в нашому тренінговому Центрі проведені навчання для диспетчерів Центральної оперативної диспетчерської. Захід відбувся в рамках Всеукраїнської програми ментального здоров’я “Ти як?”, що реалізується за ініціативою Олени Зеленської, та за підтримки Ліги психічного здоров’я Словаччини (UNHCR Slovakia).

«Напруженість і відповідальність роботи диспетчера надзвичайно велика, – зазначає старший лікар ЦОДу Надія СМЕРЕКА, яка вже понад 40 років працює на «швидкій» (з них – 12 років у диспетчерській). Потрібно за 2 хвилини з’ясувати, що сталося із хворим і куди скерувати бригаду. У стресових ситуаціях люди часто кричать, неправильно називають адресу, дані пацієнта. Таких надемоційних дзвінків – 30-40 відсотків від загальної кількості. Нам доводиться бути не тільки диспетчерами, але й психологами, діагностами, консультантами, лікарями по телефону».

«У стресовій ситуації будь яка людина може поводитися надемоційно. Особливо якщо трапилась біда з дитиною, – говорить старший фельдшер ЦОД Вікторія ТЕРПАК. В таких ситуаціях ми намагаємось заспокоїти людину, допомогти опанувати себе, щоб якнайшвидше відправити допомогу. Але трапляються дзвінки із брудною лайкою, з погрозами… Це дуже виснажує.

Номер 103 працює цілодобово, люди телефонують сюди із своєю бідою, хворобами, надією на порятунок, і ми максимально намагаємось допомогти. Не завжди виходить ці проблеми відокремити від власних внутрішніх почуттів та стану. Співпереживання та емоційне навантаження – накладають свій відбиток і наш психологічний стан. Відтак, проведення навчань де нас навчають як впоратися зі стресом, надзвичайно актуальні та корисні».

🥰Давайте разом створювати більш здорове та підтримуюче робоче середовище для тих, хто стоїть на сторожі нашого здоров’я та безпеки. Вони заслуговують на нашу підтримку та вдячність. 💛💙

🔹 Кожен дзвінок, який вони приймають, може бути питанням життя та смерті. Нехай кожен дзвінок, який ми робимо їм, буде підтримкою та подякою за невтомну працю.

🥰Дякуємо за чудову ініціативу та підтримку регіональній координаторці Всеукраїнської програми ментального здоров’я “Ти як?” Таїсії СИМОЧКО та психотерапевту Світлані МУРАВСЬКІЙ з Ліги психічного здоров’я Словаччини UNHCR, the UN Refugee Agency

Comments are closed.