RADIO7

#добреналаштоване

Українські інженери придумали розумні будівлі для пандемії COVID-19. Як це працює?

Українські інженери придумали розумні будівлі для пандемії COVID-19. Як це працює?

Як нові технології можуть знизити кількість заражень COVID-19 всередині будівель з великою кількістю людей?

Сучасні технології давно випередили те, що ми бачили в науково-фантастичних фільмах дев’яностих і нульових. Те, як ми уявляли майбутнє ще 20 років тому, в реальності виявилося ще фантастичнішим.

Пам’ятаєте серіал Knight Rider (Лицар доріг)? Пригоди колишнього поліцейського і його напарника — машини на основі штучного інтелекту з ім’ям KITT — захоплювали дух. Чотириколісний друг рятував Майкла Найтла від напевної смерті, приймаючи правильні рішення і придумуючи точні стратегії за частки секунд.

Тоді ми мріяли про такого друга, але тепер віртуальні помічники і технології з Knight Rider стали частиною нашого повсякденного життя, а ми й не помітили.

Голосові помічники говорять із нами з машин, телефонів і навіть годинників. Допомагають отримувати потрібну інформацію і справлятися з проблемами. Чат-боти допомагають людям з деменцією спілкуватися, розважають тих, хто страждає безсонням, допомагають знайти роботу мрії або партнера.

Штучний інтелект використовують держави і бізнес. Наприклад Glassdoor каже, що ШІ буде невід’ємною частиною менеджменту компаній, а за прогнозами Accenture, банки, які зараз інвестують у ШІ, збільшать дохід більше ніж на третину за два роки. Майбутнє вже настало, але це ще не межа.

Технології проти хвороб

2020 рік став роком цифрового прориву і революції. Під час пандемії технології стали не просто помічниками, а справжніми рятувальниками і рятівниками. Тренд на здоров’я і безпеку ми бачили і до коронавірусу. Фітнес-трекери, годинники, які стежать за пульсом і пропонують розім’ятися. А нейромережу від Google навчили розрізняти 6 типів шкірних захворювань завдяки фото.

Пандемія зробила тренд турботи про здоров’я необхідністю, а технології — головними союзниками в боротьбі проти вірусу. У Китаї відкрили першу лікарню з 5G, смарт-годинник тепер вимірює кисень у крові і температуру тіла, боти інформують про ситуацію з вірусом через смартфони.

Застосування ШІ в медицині зросте наступного року в 11 разів у порівнянні з 2014 роком. А телемедицина перейшла в розряд необхідності й у порівнянні з «докоронавірусним» періодом виросте більше ніж у 100 разів.

Онлайн-інструменти також допомогли продовжити навчання й роботу і навіть зберегти розваги через стримінгові сервіси. Але не всі сфери життя можна перевести в онлайн. Супермаркети, банки, вокзали аеропорти і навіть IT.

Адже щоб створити технологію — її потрібно тестувати і готувати прототипи, а дистанційно — це часто неможливо. Зробити усе життя «віддаленим» не можна, але повертатися в звичні умови і бізнес-центри вже не так безпечно. Нові реалії сформували нові запити на офіси та будівлі.

Нове покоління цифрових двійників, або Що придумали українські інженери

Цифрові двійники (digital twins) вже давно допомагають нам. Наприклад, «розумний дім» — типовий цифровий двійник будівлі, який самостійно підтримує комфортне життя: регулює температуру і рівень освітленості.

Проте для великих офісів або громадських приміщень важливо не тільки підтримувати комфорт, але й створити безпечне середовище. Для цього система мусить ще й уміти приймати рішення.

Інженери харківського офісу компанії GlobalLogic створили нове покоління цифрових двійників. Вони розробили перший концепт розумного будинку, який керує ним повністю автономно і допомагає не допустити поширення коронавірусу.

Українські розробники створили нейронну мережу, натренували її та впровадили в компоненти Microsoft на основі машинного навчання. В результаті отримали унікальну платформу, яка стежить за тим, що відбувається всередині будівлі, та налагоджує всі процеси в ній без втручання людини.

Платформа зіставляє великі масиви інформації: температуру в приміщеннях, кондиціювання, кількість людей тощо. На основі аналізу даних вона сама вирішує де, що і як потрібно змінити, а також інформує про дотримання заходів безпеки. Система сама викличе електрика, якщо є пошкодження мереж, або пожежну службу, а також не допустить наявності в одному приміщенні великої кількості людей.

Через відеокамери вона визначає, чи дотримуються відвідувачі або співробітники дистанції 1,5 м, збирає все в карти і дає рекомендації щодо зменшення кількості людей в офісі. Також розробка допоможе швидко визначити коло контактів людини, яка захворіла на СOVID-19, і попередить про можливі ризики зараження конкретних людей.

Система розумної будівлі не може дати збій або зламатися. Її електронний мозок не взаємодіє безпосередньо з залізом. У платформі є окремий функціональний прошарок, який забезпечує взаємодію електронного мозку з об’єктами реального світу. Вона є бар’єром, який перешкоджає системі «загратися» і зробити що-небудь небезпечне.

Таку платформу можна застосовувати не тільки в офісах, але й у громадських місцях, держустановах: вокзалах, банках, супермаркетах, поліклініках або навіть залі засідань парламенту. Наприклад, вона дозволяє під час заїзду на паркінг поліклініки або банку отримати повідомлення про те, що кімната очікування зараз заповнена, і видати точний час очікування з урахуванням номера в електронній черзі.

Схожі сценарії можуть працювати і в разі покупок як у великих супермаркетах, так і в маленьких магазинах. Зокрема, на вході в супермаркет ви можете отримати повідомлення про те, що обмеження людей у магазині вже досягнуто, а середній час очікування становить п’ять хвилин. Таке повідомлення знизить рівень роздратування і зробить шопінг безпечнішим і швидшим.

Розробки ери цифрового прориву допомагають людям справлятися з викликами сьогодні і допоможуть у майбутньому.

Джерело.

Leave a Reply