RADIO7

#добреналаштоване

SpaceX починає збірку першого прискорювача Super Heavy орбітального класу

SpaceX починає збірку першого прискорювача Super Heavy орбітального класу

Судячи з усього, SpaceX почала процес складання того, що може стати першим прискорювачем Super Heavy BN3, здатним підтримувати орбітальні випробувальні польоти Starship.

Численні секції сталевої ракети висотою 70 м були помічені на заводі SpaceX в Бока-Чіка, штат Техас. Раніше в цьому році SpaceX склала Super Heavy BN1 на повну висоту, але пізні зміни в конструкції фактично зробили прототип значною мірою неактуальним і перетворили його на скоріше виробничий першопроходець і джерело практики, ніж що-небудь ще.

Starship SpaceX Super Heavy

В результаті BN1 навіть не покинув відсік, в якому він був побудований, перш ніж робітники SpaceX розрізали прискорювач на металобрухт. Станом на травень усі ознаки вказують на те, що BN2 буде перетворений на невеликій випробувальний полігон для перевірки складної тяги і секцій двигуна Super Heavy.

SpaceX номінально призначила прискорювач BN3 для Starship SN20 при його першій спробі космічного запуску. Буквально минулого тижня SpaceX подала заявку в FCC на дозвіл зв’язку зі Starship і Super Heavy під час цього «орбітального випробувального польоту» – документи, які включали шестимісячне вікно запуску, що мало б відкритися не раніше 20 червня.

Super Heavy BN3

У разі схвалення FCC і, що набагато важливіше, FAA, у першому «орбітальному випробувальному польоті» Starship облетить три чверті земної кулі приблизно за 90 хвилин, стартувавши з Бока-Чіка. Судячи з мізерної документації SpaceX, неясно, чи буде зроблено спробу посадити BN3 або ж випробувальний політ буде фактично орбітальним, враховуючи, що Starship SN20 не зможе завершити повний оборот.

З технічної точки зору, хоча Starship майже однозначно здатний досягти орбіти, найбезпечніший з можливих «орбітальних» льотних випробувань для такого масивного космічного апарату зупинить його на межі виходу на орбіту. Проте ясно, що особливості першої спроби космічного польоту Starship все ще дуже важливі і можуть змінитися протягом наступних кількох тижнів.

SpaceX Super Heavy BN3

Унікальна загальна купольна секція Super Heavy BN3 була завершена і перевернута на початку цього місяця. Також в більшій чи меншій мірі добудовані моторний відсік і купол BN3.

SpaceX необхідно буде майже повністю зібрати і протестувати надважкий прискорювач BN3 і Starship SN20 перед будь-яким потенційним космічним польотом. У цьому сенсі SpaceX ще належить виконати величезний обсяг роботи. SpaceX має як мінімум 6 секцій BN3 – всього 22 кільця і ​​2 з 3 куполів резервуарів – або завершених, або тих, що очікують інтеграції. Процес складання BN3 почався десь в останні 7-10 днів, коли SpaceX поєднала дві секції з 4 кільцями, включаючи загальний купол ракети-носія.

SpaceX Super Heavy BN3

Наразі, більша частина обладнання Super Heavy BN3, схоже, готова або майже готова до інтеграції. 8 кілець складають приблизно 20% від повної висоти ракети, залишається близько 30 кілець – а це приблизно 54 м. З огляду на те, скільки часу знадобилося SpaceX для збірки BN1, у компанії є свій план, щоб повністю інтегрувати BN3 до 20 червня, і перший діючий прототип Super Heavy майже напевно повинен буде пройти кілька великих випробувань, перш ніж буде допущений до польоту. Таким чином, перша спроба космічного запуску в червні або липні вкрай малоймовірна, але не виключено, що Starship і Super Heavy можуть бути готові до свого першого «орбітального випробувального польоту» саме влітку.

Джерело.

Leave a Reply